Şirketler bir taraftan karşı karşıya oldukları riskleri yönetirken, diğer taraftan işletmenin sürdürülebilir büyümesini sağlamak, gelir ve kârlılığını arttırmak zorundadır. Bu amacı gerçekleştirecek organizasyon, süreç ve operasyonların yönetilmesi, iş modellerinin geliştirilmesi gerekmektedir.
RMC olarak, gelir yönetiminde geleneksel yaklaşımlardan farklı, yeni iş modelleri uyguluyoruz. Gelir Yönetimi, Gelir Güvence Yönetimi, Müşterinin Yaşam Değeri, Coğrafi Bilgi Sistemlerine Dayalı Yönetim, Müşteri Kredibilite ve Riskine Dayalı Yönetim Modelleri bunların başında gelmektedir.
RMC olarak uyguladığımız iş modelleriyle, şirketinizin sürdürülebilir büyümesine, gelir ve kârlılığının artırılmasına katkıda bulunuyoruz.
Gelir Yönetimi (Revenue Management)
Doğru ürünü, doğru paket ve fiyatla, doğru müşteriye, doğru zamanda satışı hedefleyen, analitik temele dayanan dinamik bir yönetim modelidir. Havacılık ve turizm sektöründe geliştirilen bu sistem, telekomünikasyon, enerji ve perakende sektöründe de hızla uygulanmaya devam edilmektedir.
Müşterinin Yaşam Değeri (Customer Lifetime Value)
Müşterilerin ilk temastan işletmenin müşterisi olmaktan çıktığı veya ekonomik değerini kaybetmesi nedeniyle işletmeyle olan ilişkisinin sona erdiği süre içindeki finansal değeridir. Diğer bir ifade ile bir müşteri sayesinde kazanılan ve kazanılacak tüm paraların toplamıdır.
Gelir Güvence (Revenue Assurance)
Bütün hizmet ve ürünlerin, öngörüldüğü şekilde, zamanında ve istenen kâr marjları ile sunulduğundan, tam ve doğru şekilde tahakkuk ettirilip faturalandırıldığından emin olunmasını sağlayan, IT sistemleri ile desteklenen bir iş modelidir.
Coğrafi Bilgi Sistemlerine Dayalı Satış, Pazarlama, Yatırım ve Operasyon Yönetimi
Coğrafi Bilgi Sistemi (Geographical Information System), şirketlerin finansal ve operasyonel sorunlarının çözümüne yönelik mekana ve konuma dayalı karar verme süreçlerinde kullanıcılara yardımcı olmak amacıyla geliştirilen çözümler bütünüdür. RMC olarak geliştirdiğimiz iş modelinde, coğrafi bilgi sistemleri enerji ve telekom sektöründe envanter ve varlık yönetimi, satış, pazarlama, arıza bakım, tahakkuk, tahsilat, açma kesme, kayıp kaçakla mücadele, hukuki alacakların takibi başta olmak üzere finansal sonuçları etkileyecek şekilde tasarlanmıştır.
Müşteri Kredibiltesi ve Riskine Dayalı Gelir Yönetimi
Günümüzün artan rekabet koşullarında telekomünikasyon şirketleri cihaz kampanyaları yaparak müşteriye cazip gelen ama kendisi açısından da risk taşıyan agresif satış ve pazarlama uygulamalarına yönelmektedir. Enerji sektöründe serbest tüketicilerin kazanılması veya elde tutulması en önemli gündem maddesidir. Regülatif düzenlemeler, artan rekabet şartları ve müşteri beklentileri farklı strateji ve uygulamaların yapılmasını zorunlu kılmaktadır. Bu nedenle şirketlerin hem satış yapacağı potansiyel müşteri kitlesini, hem de kendi bünyesinde bulunan müşterilerini çok daha iyi tanımasını zorunlu hale gelmiştir. Müşteri kredibiltesi ve risk yönetimi sadece tahsilat yönetimi değil satış ve pazarlama faaliyetlerine yön veren iş modellerinin başında gelmektedir.
Büyük Veri ve Analtiğe Dayalı Yönetim
Bu model mevcut ve potansiyel müşterinin tanınması, onları motive eden içgörülerin anlaşılması, iletişimin geliştirmesi, değer katılması ve uzun vadeli ilişkilerin oluşturulmasına yardımcı olur. Bu yaklaşım yönetim kültürünün ve karar alma mekanizmasının en önemli unsuru haline geldikçe rakiplerinizin karşısında stratejik bir üstünlük elde etmenize katkıda bulunacaktır.
Danışmanlık Hizmetlerimiz
- Gelir Yönetimi
- Gelir Güvence Yönetimi
- CBS’ye Dayalı Satış ve Pazarlama Yönetimi
- Trafo ve Fider Bazlı Gelir Yönetimi
- Finansal İş Zekasına Dayalı Karar Destek Sistemi
- Müşteri Kredibilitesi ve Riskine Dayalı Gelir Yönetimi