YÜKSELEN DEĞERLER: GELİR YÖNETİMİNİN 7 BİLEŞENİ

YÜKSELEN DEĞERLER:

GELİR YÖNETİMİNİN 7 BİLEŞENİ

Gelir yönetiminin kitabı her geçen gün yeniden yazılıyor. Bu kitabı yazanlar hiç şüphesiz eski iş modellerine meydan okuyan, buna göre şirketlerini tasarlayan vizyonerler ve kural koyucu insanlardan oluşuyor.

Onlar bizlere, sadece teknoloji innovasyonla değil aynı zamanda süreç innovasyonuyla da büyük değer ve gelirlerin üretilebildiğini de gösterdiler. Bu açıdan, iş dünyasında, yönetimin başarısının , çığır açan fikirler ve bunların gündeme getirdiği yeni kavramların üzerinde yükseldiği fikrine katlıyoruz.

Geliştirilen ve geliştirilmeye devam bu iş modellerini kullanabilme yeteneği, şirketlerin hedeflerine ulaşmasını, stratejik üstünlük kurmalarını sağlayacaktır diye düşünüyoruz.

Bu yaklaşımları uygulaması gereken sektörlerin başında hiç şüphesiz

enerji ve telekomünikasyon sektörleri geliyor. Bu sektörlerin ortak noktaları var, dertleri var.

Müşterilerinin hayatlarına doğrudan dokunuyor, ona değer ve anlam katabiliyorlar. Adrese dayalı hizmet veriyorlar. Varlıklarının önemli bir kısmı sahada. Yine alanda faaliyet gösteren 90 binin üzerinde personel ve binlerce araçları var. Yıllık 5-6 milyarın üzerinde yatırım yapıyorlar . Milyonlarca müşteri, milyarlarca işlem ve cirolara sahipler. Piyasada 40-45 milyar doların üzerinde bir değerle piyasada faaliyet yürütüyorlar.

Bütün bu büyüklüğe rağmen kuruşlarını yönetmek ve bunun üzerinden para kazanmak zorundalar. Rekabet had safhada. Kar marjları baskı altında. Müşteri kalite beklentisi ve hassasiyeti her geçen gün artıyor. Regülatif düzenlemeler ve hizmet yükümlükleri var. Bunları gerçekleştirmedikleri takdirde milyonlarca dolar bedel ödüyorlar. Üstelik en az 7-8 milyar dolar borçları var.

Aslında risklerin ve fırsatların merkezindeler. Onun için gelirlerini güvence altına alarak bugünü ve geleceği yönetmek zorundalar.

Müşterisini tanıyan ve gönlünü kazanan, sahaya hakim olan, kuruşlarını yönetebilen, veriyi değere dönüştüren, vizyonel ve icra yeteneği yüksek insanları ekibine katan , farklı iş modelleri uygulayan şirketlerin gelirlerini güvence altına alacaklarını düşünüyoruz. Bu hedeflere ulaşmak için şirkete değer katacak, stratejik üstünlük sağlayacak, gelir kazandıracak gelir yönetiminin ana bileşenlerini, yükselen değerlerini özetlemeye çalıştık. Paylaşmak istedik.

Abdullah Sevimli

RMC -Founder